کد متحرک ساختن عنوان

مدرسه شاد ... دانش آموزان بانشاط
درباره وبلاگ


اللّهُمَ اَخرجنی مِن ظُلُماتِ الوَهمِ و اَکرِمنی بِنورالفَهمِ . اَلّلهُمَّ افتَح عَلَینا اَبوابَ رَحمَتِکَ وَانشُر علَیناخَزائنَ عُلُومِکَ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الّرحمین پروردگارا ! مرا از تاریکی های فکر خارج کن و به نور فهم گرامی بدار . پروردگارا ! بر ما درهای رحمتت را بگشای و گنج های دانشت را بر ما بگستران . به امید رحمت تو ای مهربان ترین مهربانان. ****** کودکان امروز ما، سکان داران فکور، پویا و خلاق جامعه فردای ما خواهند بود، به همین سبب تعلیم و تربیت آنها از حساس ترین و خطیر ترین مسئولیت هایمان به شمار می آید، بدیهی است که شکوفایی راستین کودکان ما هنگامی محقق می گردد که با اتکا به فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی طراحی گردد. این وب نوشته در پاسخگویی به پرسش رئیس جمهور محترم در مهر ماه 1398 ایجاد شده است . امیدوارم مطالب این وب نوشته مورد استفاده همکاران و همچنین مورد قبول دست اندر کاران عرصه تعلیم و تربیت قرار گیرد . انشاالله ****** لطفا بانظرات خود مرا در بهبود بخشیدن به مطالب این وب نوشت همراهی کنید . *****
پروفایل مدير وبلاگ
مطالب اخير
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

نظرسنجی
تاچه حد مطالب این وبلاگ را مفید می دانید ؟


در مدرسه شما یا فرزندتان چه میزان شادی برقرارست ؟


چارچوب مفهومی مدارس شاد ریشه وسیعی در اسناد و مدارک یونسکو در ترویج صلح وآرامش از طریق آموزش و به ویژه از دو رکن از 4 رکن یادگیری دارد .یعنی یادگیری برای زندگی با یکدیگر و یادگیری و آموزش بودن که در حیطه روانشناسی مثبت است . ضمن آن که یادگیری و آموزش برای زندگی با یکدیگر اساساً شامل کیفیت های مبتنی بر روابط و از جمله همدلی ، بردباری و احترام به تفاوت های فردی ، ارتباطات  و کار تیمی است ( یونسکو 2014) .

اما رکن یادگیری برای بودن به کیفیت هایی اشاره می کند که در درون فرد ریشه دارد ، مانند خلاقیت ، تفکر انتقادی ، خودانگیزی ، پشتکار و خوش بینی ( فائور و همکاران 1972).




نوع مطلب : علمی - آموزشی، راهکارهای علمی و عملی ،
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 42
چهارشنبه 04 دی 1398 :: 23:07

دفتر منطقه ای یونسکو در آسیا - اقیانوسیه  ، پروژه مدارس شاد را

در سال 2014 برای ترویج اهمیت شادی در مدارس با هدف

ارتقای رفاه و توسعه جامع یادگیرندگان راه اندازی کرد .

براساس این پژوهش معیارهایی که می توانند اساس یک مدرسه شاد باشند

براساس سه زمینه وسیع مدون شده اند :

افراد : با اشاره به روابط اجتماعی بین اعضای جامعه مدرسه

فرایندها :با اشاره به روش های آموزش و پرورش

فضا : با اشاره به عوامل زمینه ای




ادامه مطلب ...

نوع مطلب : علمی - آموزشی، راهکارهای علمی و عملی ، نقش معلم در شادابی ، نقش فضا و عوامل فیزیکی در شادابی ،
برچسب ها : مدارس ، شاد ، فضا ، معلم،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 2
تعداد بازدید مطلب : 33
پنجشنبه 28 آذر 1398 :: 21:10

در دنیای صنعتي امروز  به دلیل پيچيده شدن روابط، ميزان فشارهاي رواني و ناكامي‌های افراد رو به افزوني گذاشته است. افراد ديگر به ارضاي نيازهاي اوليه راضي نيستند و نيازهاي جديدي  پدید آمده است که ااقتضای زندگی در عصر کنونی است. از طرف دیگر به نظر می رسد که در افراد شاد، شكست­ها كمتر باعث بروز احساس منفي مي‌شود و حتی هر شكست پلی براي رسيدن به پيروزي تلقي مي­گردد. اما شادي، خصوصيتي است كه تحت تأثير ويژگي­هاي سرشتي و شخصيتي فرد قرار دارد و از طرف ديگر تحت تأثير تجارب و يادگيري نيز قرار دارد.

در واقع شادي همانند ثروتي است كه مي‌توان آن را از دست داد و يا از طریق آموزش بر آن افزود.  لذا آموزش روش­هاي افزایش شادي به اقشار مختلف جامعه ضروري به نظر مي‌رسد. در اين  نوشته اصول چهارده گانه برنامه آموزش شادی فوردایس توضیح داده شده است.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب : علمی - آموزشی، راهکارهای علمی و عملی ،
برچسب ها : فوردایس، شادمانی ، مدرسه،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 3
تعداد بازدید مطلب : 38
یکشنبه 24 آذر 1398 :: 20:15

 نظام آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم اجتماعی است که از یک طرف به شکوفایی استعدادها و افزایش توانایی ها و قابلیت های فرد کمک می کند و از طرف دیگر در خدمت نظام اجتماعی درمی آید و از طریق انتقال بهسازی و گاه تغییر ارزش ها و هنجارهای اجتماعی، جامعه پذیری نسل آینده را ممکن می سازد. در آموزش و پرورش مدرن افزون بر مهارت های خواندن، حساب کردن و نوشتن، نیازهای جدیدی در قالب چگونگی رویارویی با چالش های هزاره سوم مطرح شده است. پژوهش ها حاکی از آن است که فرایند تعلیم و تربیت فعال، مستلزم وجود شور و طرب، نیاز و جوشش، تلاش و پشتکار و نشاط در همه ی ابعاد آن است چرا که هر گونه ارتباط و تعلیمی بدون روح تحرک، پویایی و شادی و نشاط، به شکست منتهی می  گردد.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب : علمی - آموزشی، راهکارهای علمی و عملی ،
برچسب ها : شادی ، نشاط ، مدرسه،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 2
تعداد بازدید مطلب : 31
یکشنبه 10 آذر 1398 :: 6:35

به عقیده کولیت کلی (2009)، مدرسه با حمایت از دانش آموزان، باعث افزایش خودآگاهی و حس استقلال و شایستگی در آنها میشود.

از نظر هاید، مهمترین عوامل ایجاد شادی در مدرسه عبارتاند از: شناخت همهجانبه دانشآموز و توجه به نیازها و ویژگیهای او، اعتماد و تفویض مسئولیت متناسب به دانش آموزان، هماهنگی بین معلم و دانشآموز.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب : علمی - آموزشی، راهکارهای علمی و عملی ، نقش معلم در شادابی ، نقش مدیر در شادابی،
برچسب ها : پرسش مهر 20، شادی ، مدرسه،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 2
تعداد بازدید مطلب : 27
یکشنبه 03 آذر 1398 :: 17:51

مدرسه اگر ایستا، غم زده و میرنده باشد دانش آموزان به جای نشاط و طراوت و شادابی، انزجار و به جای مهربانی و عشق ورزی، حسادت و کینه توزی را می آموزند. در مدرسه پویا، امید به زندگی، موفقیت و کنجکاوی، شادی و طراوت تحصیلی، برانگیزنده و تحقق دهنده استعدادها و نیازهای فطری و مقتضیات آتی دانش آموزان است.

در تبیین موضوع، شاداب سازی را از ابعاد مختلف می توان بررسی نمود چرا که در ابتدا شاداب کردن محیط مدرسه در کلام به ایجاد فضای مناسب و فضاسازی ظاهری منتج می شود. لیکن با نگاهی دقیق تر باید عنوان کرد که شاداب نمودن فقط جنبه ظاهری ندارد چون داشتن بهداشت روانی سالم نیازمند رعایت اصولی است که هم جنبه مادی و هم جنبه معنوی دارد و در واقع شاداب سازی را در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد که هر یک از این موارد شامل بررسی موضوعات و مواردی مهم است که با در نظر گرفتن آن ها مطمئنا می توانیم روح و روان و جسم و جان نوجوان را شاد کنیم.

منبع :  ترکمان، پری منظر. مدرسه، مدرسه است، رشد مشاور مدرسه، دوره یکم، شماره3، 1385.





نوع مطلب : علمی - آموزشی، راهکارهای علمی و عملی ،
برچسب ها : پرسش مهر 20 ، فضای شاد در مدرسه، پرسش مهر 20 ، فضا ، شاداب،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 3
تعداد بازدید مطلب : 44
دوشنبه 20 آبان 1398 :: 22:48

سرمنشأ برنامهریزی برای بهاری کردن روزهای سال و شاداب کردن کودکان و خانوادهها فقط در مهدهای کودک، کودکستانها و مراکز پیشدبستانی نیست و جامعه باید مسئولیت و تعهد در برابر سلامتی و رفاه روانی افرادش را در سرلوحه کارهای خود قرار دهد. تحقیقات فراوان نشان دادهاند که جامعه شاد و شادیآفرین، مشکلات کمتری دارد، افراد چنین جوامعی از نظر جسمی و روانی سالمترند، ارتباطات شادمانه بهتری دارند، آمار خشونت و آزار در این جوامع کاهش و شاخص خلاقیت و پیشرفت در آنها ارتقا یافته است.

برای شادی های کودکان برنامه ریزی کنیم




ادامه مطلب ...

نوع مطلب : علمی - آموزشی، راهکارهای علمی و عملی ،
برچسب ها : پرسش مهر 20 ، برنامه ریزی ، شادی، برنامه ریزی ، شادی ، پرسش مهر 20،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 3
تعداد بازدید مطلب : 26
یکشنبه 19 آبان 1398 :: 20:29



تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان مدرسه شاد ... دانش آموزان بانشاط وآدرس http://myhappyschool .rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 78
  • کل نظرات ارسالی : 0
  • تعداد کل کاربران : 5
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید دیروز : 11
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید این ماه : 288
  • بازدید سال : 2,566
  • بازدید کل : 10,082
امکانات جانبی
تماس با ما
ساعت فلش مذهبی ذکر روزهای هفته حدیث موضوعی
< /BlogLinks> ارسال لینک