کد متحرک ساختن عنوان

مدرسه شاد ... دانش آموزان بانشاط
درباره وبلاگ


اللّهُمَ اَخرجنی مِن ظُلُماتِ الوَهمِ و اَکرِمنی بِنورالفَهمِ . اَلّلهُمَّ افتَح عَلَینا اَبوابَ رَحمَتِکَ وَانشُر علَیناخَزائنَ عُلُومِکَ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الّرحمین پروردگارا ! مرا از تاریکی های فکر خارج کن و به نور فهم گرامی بدار . پروردگارا ! بر ما درهای رحمتت را بگشای و گنج های دانشت را بر ما بگستران . به امید رحمت تو ای مهربان ترین مهربانان. ****** کودکان امروز ما، سکان داران فکور، پویا و خلاق جامعه فردای ما خواهند بود، به همین سبب تعلیم و تربیت آنها از حساس ترین و خطیر ترین مسئولیت هایمان به شمار می آید، بدیهی است که شکوفایی راستین کودکان ما هنگامی محقق می گردد که با اتکا به فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی طراحی گردد. این وب نوشته در پاسخگویی به پرسش رئیس جمهور محترم در مهر ماه 1398 ایجاد شده است . امیدوارم مطالب این وب نوشته مورد استفاده همکاران و همچنین مورد قبول دست اندر کاران عرصه تعلیم و تربیت قرار گیرد . انشاالله ****** لطفا بانظرات خود مرا در بهبود بخشیدن به مطالب این وب نوشت همراهی کنید . *****
پروفایل مدير وبلاگ
مطالب اخير
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

نظرسنجی
تاچه حد مطالب این وبلاگ را مفید می دانید ؟


در مدرسه شما یا فرزندتان چه میزان شادی برقرارست ؟


 

 

 

 

 

 

 

 

به عقیده کولیت کلی (2009)، مدرسه با حمایت از دانش آموزان، باعث افزایش خودآگاهی و حس استقلال و شایستگی در آنها میشود.

از نظر هاید، مهمترین عوامل ایجاد شادی در مدرسه عبارتاند از: شناخت همهجانبه دانشآموز و توجه به نیازها و ویژگیهای او، اعتماد و تفویض مسئولیت متناسب به دانش آموزان، هماهنگی بین معلم و دانشآموز.

کروثر (2008) معتقد است که جذابیت محتوای دروس، رژیم غذایی سالم و ورزش نقش بسیار مؤثری در شادی مدرسه دارند؛ به طوری که لذت یادگیری را در دانش آموزان افزایش میدهند و میزان مشارکت آنها را هم توسعه میبخشند.

میلر (2008) عوامل اساسی برای ایجاد شادی در مدرسه را ارتباط با دوستان، محیط فیزیکی مطلوب، یادگیری مهارتهای جدید و رشد کردن میداند.

ولک(2008) جذابیت فضای مدرسه، ورزش کافی، زمان کافی برای بازی و تفریح، وجود کلاسهای ورزشی و هنری و تغییر نوع ارزشیابی را مؤلفههایی اثرگذار در شادی مدارس میداند. به عقیده گوبین5 (2005) عامل اصلی ایجاد مدارس شاد، رهبری مشارکتی است.

گرملین (2003) شادی در مدارس را نتیجه مشارکت دانش آموزان در امور و تفویض مسئولیتهای جدید به آنها و ایجاد شرایط بروز خلاقیت میداند.

تالبوت (2003) بیان میکند که چگونگی ارتباطات در مدرسه، عامل اصلی سلامت روانی و ایجاد شادی در دانش آموزان است. به طوری که احساس دلبستگی به مدرسه در نوجوانی با میزان ارتکاب بزهکاری و خشونت رابطه معکوس دارد.

باس (2000) معتقد است که شادابی مدیر و معلم، کلاسهای تمیز و دارای فضای مناسب و برگزاری جشنهای شاد، عوامل ایجاد شادابی در مدرسه هستند.

لی کن در سال 1999 در بررسی عوامل شادی در مدارس، به اهمیت تأثیر عوامل اجتماعی در شادی مدارس اشاره کرده و معتقد است تقویت عوامل اجتماعی ـ فرهنگی در مدارس، مثل برگزاری جشنهای شاد و نیز آموزش خانوادهها برای شاد کردن محیط منزل، در شادی مدارس مؤثر است.

 

سکینه خوش صفت ،مدرسه شاد، سازه های نرم و سخت، مجله رشد مدیریت مدرسه ، شماره 3 ، بهار97


 




نوع مطلب : علمی - آموزشی، راهکارهای علمی و عملی ، نقش معلم در شادابی ، نقش مدیر در شادابی،
برچسب ها : پرسش مهر 20، شادی ، مدرسه،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 2
تعداد بازدید مطلب : 26
یکشنبه 03 آذر 1398 :: 17:51



تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان مدرسه شاد ... دانش آموزان بانشاط وآدرس http://myhappyschool .rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 78
  • کل نظرات ارسالی : 0
  • تعداد کل کاربران : 5
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 24
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید این ماه : 44
  • بازدید سال : 2,322
  • بازدید کل : 9,838
امکانات جانبی
تماس با ما
ساعت فلش مذهبی ذکر روزهای هفته حدیث موضوعی
< /BlogLinks> ارسال لینک