کد متحرک ساختن عنوان

مدرسه شاد ... دانش آموزان بانشاط
درباره وبلاگ


اللّهُمَ اَخرجنی مِن ظُلُماتِ الوَهمِ و اَکرِمنی بِنورالفَهمِ . اَلّلهُمَّ افتَح عَلَینا اَبوابَ رَحمَتِکَ وَانشُر علَیناخَزائنَ عُلُومِکَ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الّرحمین پروردگارا ! مرا از تاریکی های فکر خارج کن و به نور فهم گرامی بدار . پروردگارا ! بر ما درهای رحمتت را بگشای و گنج های دانشت را بر ما بگستران . به امید رحمت تو ای مهربان ترین مهربانان. ****** کودکان امروز ما، سکان داران فکور، پویا و خلاق جامعه فردای ما خواهند بود، به همین سبب تعلیم و تربیت آنها از حساس ترین و خطیر ترین مسئولیت هایمان به شمار می آید، بدیهی است که شکوفایی راستین کودکان ما هنگامی محقق می گردد که با اتکا به فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی طراحی گردد. این وب نوشته در پاسخگویی به پرسش رئیس جمهور محترم در مهر ماه 1398 ایجاد شده است . امیدوارم مطالب این وب نوشته مورد استفاده همکاران و همچنین مورد قبول دست اندر کاران عرصه تعلیم و تربیت قرار گیرد . انشاالله ****** لطفا بانظرات خود مرا در بهبود بخشیدن به مطالب این وب نوشت همراهی کنید . *****
پروفایل مدير وبلاگ
مطالب اخير
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

نظرسنجی
تاچه حد مطالب این وبلاگ را مفید می دانید ؟


در مدرسه شما یا فرزندتان چه میزان شادی برقرارست ؟


سعدی

 

معلم کُتّابی دیدم در دیار مغرب ترشروی تلخ گفتار بدخوی مردم آزار گدا طبع ناپرهیزگار که عیش مسلمانان به دیدن او تبه گشتی و خواندن قرآنش دل مردم سیه کردی. جمعی پسران پاکیزه و دختران دوشیزه به دست جفای او گرفتار نه زهره خنده و نه یارای گفتار گه عارض سیمین یکی را طپنچه زدی و گه ساق بلورین دیگری شکنجه کردی. القصه شنیدم که طرفی از خباثت نفس او معلوم کردند و بزدند و براندند و مکتب او را به مصلحی دادند پارسای سلیم نیک مرد حلیم که سخن جز به حکم ضرورت نگفتی و موجب آزار کس بر زبانش نرفتی.

کودکان را هیبت استاد نخستین از سر برفت و معلم دومین را اخلاق ملکی دیدند و یک یک دیو شدند به اعتماد حلم او ترک علم دادند اغلب اوقات به بازیچه فراهم نشستندی و لوح درست ناکرده در سر هم شکستندی

استاد معلم چو بود بی آزار                       خرسک بازند کودکان در بازار

بعد از دو هفته بر آن مسجد گذر کردم، معلم اولین را دیدم که دل خوش کرده بودند و به جای خویش آورده. انصاف برنجیدم و لاحول گفتم که ابلیس را معلم ملائکه دیگر چرا کردند. پیرمردی ظریف جهاندیده گفت:

پادشاهی پسر به مکتب داد                     لوح سیمینش بر کنار نهاد

بر سر لوح او نبشته به زر                                 جور استاد به ز مهر پدر




نوع مطلب : حکایت و داستان، حکایت،
برچسب ها : معلم ، شادی ، سعدی،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 2
تعداد بازدید مطلب : 28
سه شنبه 05 آذر 1398 :: 14:31



تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان مدرسه شاد ... دانش آموزان بانشاط وآدرس http://myhappyschool .rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 78
  • کل نظرات ارسالی : 0
  • تعداد کل کاربران : 5
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 24
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید این ماه : 41
  • بازدید سال : 2,319
  • بازدید کل : 9,835
امکانات جانبی
تماس با ما
ساعت فلش مذهبی ذکر روزهای هفته حدیث موضوعی
< /BlogLinks> ارسال لینک